Σάββατο, Ιουλίου 15, 2006

Ζήλεια

Ποτέ στη ζωή μου δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να ζηλεύω. Ούτε στην αγάπη, ούτε στη ζωή. Πίστευα πως το ωραίο το θαυμάζεις και το ξεπερνάς λέγοντας "Δεν είμαι εγώ. Εγώ είμαι κάτι διαφορετικό". Πίστευα πως τον άνθρωπο που αγαπάς τον κερδίζεις μόνο δίνοντάς του την αληθινή ελευθερία να έχει ένα χώρο για να σκέφτεται και να υπάρχει μακριά σου. Πίστευα πως αν στη ζωή σου ασχολείσαι με κάτι που κανείς άλλος δεν κάνει και το κάνεις καλά, δεν υπάρχει λόγος να αισθάνεσαι κατώτερος από κανέναν. Και να φανταστείς ότι ποτέ δεν αισθανόμουν τόσο καλά ούτε μέσα στο χαρακτήρα μου, ούτε μέσα στο σώμα μου, ούτε μέσα στον κόσμο.

Τα πράγματα άλλαξαν. Νιώθω το κεντρί της ζήλειας να με τσιμπά κάθε μέρα σε διαφορετικό σημείο.

"Λατρεία μου", μου είπες, "σε εμπιστεύομαι". Και ζήλεψα που ήξερα πως δεν είμαι η μόνη που εμπιστεύεσαι ούτε η μόνη που αποκαλείς έτσι. "Μόνο εσύ το ξέρεις", αλλά ζήλεψα όταν κατάλαβα ότι το ήξεραν κι άλλοι.

Στη δουλειά, τα ίδια. Μια σειρά από ανούσια "μπράβο" που απλά φτιάχνουν ένα ωραίο περιτύλιγμα για κάτι που ξέρεις πως ποτέ δε θα κάνεις τόσο καλά ώστε να είσαι αναντικατάστατος ή έστω, πολύτιμος.

Δε ζηλεύω συγκεκριμένα πρόσωπα, αλλά συγκεκριμένες καταστάσεις.

Ζηλεύω το χέρι που σχεδιάζει οδηγούμενο απ' την αύρα πεθαμένων καλλιτεχνών. Ζηλεύω το μυαλό που μπορεί να υπολογίσει σε δευτερόλεπτα πόσο κάνει τόσο επί τόσο διά τόσο μείον τόσο τοις εκατό. Ζηλεύω το πρόσωπο που κάθε του γωνία σου ψιθυρίζει "σαγήνη". Ζηλεύω την ψυχή που έχει το κουράγιο να κάνει ό,τι την ευχαριστεί με τον ελεύθερο χρόνο. Ζηλεύω την καρδιά που δεν κουράζεται να χτυπά. Ζηλεύω το σώμα που κάθε του κίνηση μπορεί να εμπνεύσει δεκάδες στίχους. Ζηλεύω τους ήρωες των ιστοριών του Μάρκες. Ζηλεύω το μάτι που ξέρει να αποτυπώσει όσα εγώ μόνο βλέπω. Ζηλεύω αυτόν που ξέρει πως ό,τι και να γίνει, έχει στήριγμα να ακουμπήσει. Ζηλεύω το αυτί που ακούει ωραία λόγια όταν πραγματικά τα έχει ανάγκη. Ζηλεύω την πένα που μπορεί να φτιάξει με μελάνι όσες σκιές και φώτα έχω μέσα στο κεφάλι μου. Ζηλεύω το πνεύμα που μπορεί να ζήσει τη φαντασία του και όχι να φαντάζεται τη ζωή του. Ζηλεύω αυτόν που ζει τη χαρά και τον πόνο με την ίδια ένταση και η ζωή του έχει πολλά χρώματα.

Όποιος είπε ότι η ζήλεια είναι δημιουργική, δεν έχει υποφέρει ποτέ από αυτήν.

19 σχόλια:

Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

Και δεν σκέφτηκες ποτέ να ζηλέψεις τον εαυτό σου; Περίεργο φαίνεται, κι όμως...

21:50  
Blogger webnerd2 έγραψε...

Να ζηλέψω τον εαυτό μου; Περίεργη ερώτηση... Δε νομίζω πως θα μπορούσα.

22:34  
Blogger katerina έγραψε...

Δεν θα μπορούσες να περιγράψεις καλύτερα αυτό το συναίσθημα.Ξέρεις το ίδιο καλά πώς να την νικήσεις, πριν χάσεις εξαιτίας της ότι πολυτιμότερο έχεις;

21:15  
Blogger webnerd2 έγραψε...

Την αντιμάχομαι, αλλά δεν πρόκειται ποτέ για αγώνα που κρίνεται στον πρώτο γύρο...

22:32  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΗΛΕΙΑ,ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΣ ΝΑ ΤΗΝ
ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ??????????

17:12  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

What a great site History patents 1970 dodge coronet convertible Alaska travel agents fligths airlines com aguadilla Self anal massage cold air intakes sebring convertible Blood glucosamine high pressure

08:16  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

That's a great story. Waiting for more. real estate listing Quote from prozac nation Small business accounting software + linux + us Luxury travel trailer Minivan chevrolet ventura

11:58  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

Δεν έχω διαβάσει τίποτα ωραιότερο όσον αφορά αυτό το συναίσθημα..είναι απο τα πράγματα που έχω διαβάσει και θα κρατήσω..βλέπεις υποφέρω και εγώ απο την ζήλεια.....

00:12  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

Ζηλεύω τους ποιητές που μπορούν να περιγράφουν τόσο όμορφα αυτά που βρίσκονται στο ευγενικό μυαλό τους..Ακριβώς σαν εσένα που περιέγραψες τόσο παραστατικά τόσες εικόνες με τόσο λίγες σκέψεις.. Άννα.

10:28  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

Ναι, να ζηλέψεις τον εαυτό σου. γιατί αν δεν ήσουν εσύ, το δικό σου μυαλό, το δικό σου κορμί, το δικό σου μάτι πως θα ζήλευες τα πάντα πάνω σου. χωρίς το είναι μας και το τρόπο σκέψεις μας δεν υπάρχει ούτε η ζήλεια μας. και εγώ ζηλεύω αλλά ζηλεύω αυτά που κάνω και θα μπορούσα να κάνω ως ο εαυτός μου. αν δεν υπήρχα θα ζήλευα?

17:32  
Blogger matina έγραψε...

η ζήλεια ειναι πολύ περίεργο συναίσθημα και κανένας άνθρωπος δε μπορει να το αποφύγει. Το θέμα ειναι να μη φτάσεις στο σημείο λόγω της ζήλειας να υποτιμάς τον εαυτό σου για πράγματα που θεωρείς ότι έχουν όλοι οι άλλοι και δεν έχεις εσύ. Είναι κάτι το οποίο θα σε ρίξει ψυχολογικά΄και πολύ πιθανό να σου προκαλέσει φθόνο και θυμό και στο τέλος να σε απομακρύνου τα άτομα γύρω σου...
Ψάξε στον εσωτερικό σου κόσμο.. Βρες πράγματα τα οποία κάνεις καλά και ανέπτυξέ τα. Κανείς δεν είναι σε όλα τέλειος. Ο καθένας έχει το δικό του τομέα που διαπρέπει.. Βρες και εσύ τον δικό σου.. Ξεκίνα να εκτιμάς μικρά πράγματα του χαρακτήρα σου σιγά σιγά και θα δεις για πότε θα αλλάξει η ψυχολογία σου.......

15:14  
Blogger matina έγραψε...

η ζήλεια ειναι πολύ περίεργο συναίσθημα και κανένας άνθρωπος δε μπορει να το αποφύγει. Το θέμα ειναι να μη φτάσεις στο σημείο λόγω της ζήλειας να υποτιμάς τον εαυτό σου για πράγματα που θεωρείς ότι έχουν όλοι οι άλλοι και δεν έχεις εσύ. Είναι κάτι το οποίο θα σε ρίξει ψυχολογικά΄και πολύ πιθανό να σου προκαλέσει φθόνο και θυμό και στο τέλος να σε

15:14  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

Απλα να εκτιμησεις τον εαυτο σου και να αναδεικνυεις τα θετικα του στοιχεια αναγνωριζοντας ετσι τα θετικα των αλλων με τον τροπο που αναγνωριζεις τα δικα σου.Για μενα αυτος ειναι ο καλυτερος τροπος να την νικησεις.Οσο για το αισθημα κτητικότητας και αποκλειστικότητας να συνειδητοποιησουμε οτι οπως δεν θέλουμε να ανηκουμε σε κανεναν ετσι και κανενας δεν μας ανηκει.Ευχαριστω

18:46  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

Την ζήλεια την καταλαβαίνω... και την δέχομαι... μόνο όμως σε ερωτικό επίπεδο. Σε προσωπικό επίπεδο δεν την έχω νιώσει ποτέ γιατί απλά δεν με ενδιαφέρει να ξεκάνω την αγελάδα του γείτονα μου αλλά προσπαθώ να κάνω την δικιά μου αγελάδα να κατεβάσει γάλα...κι έτσι είμαστε όλοι καλά και εγώ και ο γείτονας...
Σε ερωτικό επίπεδο όμως...αχ...σε νιώθω αγαπητέ συγγραφέα...ζηλεύω !!!

21:52  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

η ζηλεια εχει μονο εναν προορισμο...τν αυτοκαταστροφη δεν ξερω αν μπορω να την διαχωρισω σε καλη η κακη οταν υπαρχει ομως σε εντονο βαθμο μονο κακο μπορει να μας κανει....τρεφεται απο την δικη μας ανασφαλεια δεν φταινε οι αλλοι γυρο μας αρκει να πιστεψουμε πως ο καθε ανθρωπος ειναι διαφορετικος κ απλα μοναδικος......ολοι μας κριβουμε ενεργεια μεσα μας,το μονο που χρειαζεται να κανουμε ειναι πιστεψουμε στους εαυτους μας για μια θετικη ενεργεια...

13:40  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

Ειναι υπεροχος ο τροπος που το περιγραφεις..
Ειμαι κ εγω ενα θυμα της ζηλειας.. Θα προσπαθησω να κρατησω το νοημα του της δινεις εσυ..
Σ'ευχριστω..

04:08  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

ποτέ ως τώρα δεν είχα παραδεχτεί ότι ζηλεύω..είχα ζηλέψει μικρότερη και αυτό που έκανα ήταν να χτυπήσω τον ευατό μου ακριβώς στη ζήλεια1γα παράδειγμα ζήλευα μια κοπέλα που σύμφωνα με πολλούς τα είχε όλα. πολύ κόσμος τη ζήλευε, όμως εμένα δε μου άρεσε αυτό.οπότε αποφάσισα κάθε φορά που ακούω αρνητικό σχόλιο να τη δικαιολογώ αντί να τη συκοφαντώ..όταν άκουγα για παράδειγμα πωπω σιγά το κορμί, έχει λίπος στην κοιλιά, άρχισα να τονίζω όλα τα θετικά της και πως κανένας δε θα πρόσεχε το λίπος στην κοιλιά της. Αυτό το σύστημα απέδωσε πολύ, σπουδαία νίκη αν σκεφτούμε πως ήμουν έφηβη τότε!ως σήμερα δε ζήλευα ή δεν το παραδεχόμουν, ωσπου ο τωρινός μου σύντροφος μου έβγαλε στην επιφάνεια όλεσ μου τις ανασφάλειεσ και ζήλειες. Η συμπεριφορά μου είναι ακόμα και σήμερα σαν απροσάρμοστου παιδιού.Βλέπω πόσο ελευθερος είναι και ενώ μου αρέσει να νιώθω το ίδιο, θέλω τον ίδιο καθηλωμένο στα πόδια μου να με περιμένει να γυρήσω όταν το θυμηθω. Τι εγωισμός Θεέ μου!Αλλά αυτό δεν εντείνει τη ζήλεια?Έχω ξεπεράσει την "καλή" ζήλεια και τώρα πλέον δημιουργώ προβλήματα στη σχέση μου. Θέλω να τα ξεπεράσω όλα. Το θέμα που με δυσκολεύει και μου ξύπνησε συναισθήματα ζήλειας είναι ότι έμαθα πολλές λεπτομέρειες για την παλιά ερωτική του ζωή. Μέγα λάθος που όμως δεν αλλάζει πλέον. Πρέπει να ζήσω με αυτό, εφόσον είναι επιλογή μου λλά να βάλω τη ζήλεια στη θέση της γιατί εμένα ταλαιπωρώ.Εγώ δεν είμαι ευτυχισμένη, δημιουργώ προβλήματα στη σχέση μου και ό,τι λάμπει γύρω μου πάω και το χρωματίζω μαύρο...Σκέφτηκα να επισκεφτώ και ψυχολόγο, που ίσως βοηθήσει, όμως μέχρι τότε θα κάνω και δουλεία μόνη μου. Ανακάλυψα και παραδέχτηκα πολύ πρόσφατα ότι ζηλεύω και μόλις τις τελευταίες μέρες συνειδητοποιώ το πόσο έντονα!Ακόμα και σήμερα καταλαβαίνω ότι η ζήλεια είναι ο βασικός παράγοντας που έχω πιάσει τέλμα. Και σήμερα δηλώνων ότι έχασα γιατί άφησα τη φαντασία μου να οργιάσει και να κάνω μια μικρή σκηνή ζηλοτυπίας που δεν είχε καμία σχέση με την πραγματικότητα. Σημαντικό θεωρώ να αναφέρω πως ποτέ σε κάποια σχέση μου δε ζήλευα, αν και είχα εισπράξει ζήλεια. Δεν ξέρω, ίσως η έλλειψη ζήλειας του τωρινού μου συντρόφου δημιούργησαν δική μου. Ως τώρα μου έλεγαν φίλες μου ότι ζήλευαν και τους έλεγα πωςς η ζήλεια είναι ανωριμότητα και τις λυπόμουν που ένιωθαν έτσι. Δεν είχα φανταστεί πως ήμουν σε χειρότερο επίπεδο γιατί όχι μόνο ζήλευα, όχι μόνο το έπνιγα, όχι μόνο δεν το ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΟΥΝ, αλλά το έπαιζα και κουλ!!!Αυτό ήταν το στυλ μου ως τώρα. Λυπάμαι που το λέω και λυπάμαι που αισθάνομαι έτσι αλλά ναι!ΖΗΛΕΥΩ ΖΗΛΕΥΩ ΖΗΛΕΥΩ...Αποφασίζω όμως να σταματήσω. Για εμένα και κανέναν άλλο. Δεν ξέρω πόσο χρόνο θα μου πάρει όμως θα γίνω και πάλι άνετη και θα καταπολεμήσω την ακραδαντη ζήλεια μου που δημιουργεί σε εμένα και τη σχέση μου μοναχά προβλήματα. Συναισθήματα είναι που χρειάζονται χαληναγώγηση

15:09  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

Ποτέ ως τώρα δεν είχα παραδεχτεί ότι ζηλεύω.. Είχα ζηλέψει μικρότερη και αυτό που έκανα ήταν να χτυπήσω τον εαυτό μου ακριβώς στη ζήλεια1γα παράδειγμα ζήλευα μια κοπέλα που σύμφωνα με πολλούς τα είχε όλα. πολύ κόσμος τη ζήλευε, όμως εμένα δε μου άρεσε αυτό. Οπότε αποφάσισα κάθε φορά που ακούω αρνητικό σχόλιο να τη δικαιολογώ αντί να τη συκοφαντώ.. Όταν άκουγα για παράδειγμα πω πω σιγά το κορμί, έχει λίπος στην κοιλιά, άρχισα να τονίζω όλα τα θετικά της και πως κανένας δε θα πρόσεχε το λίπος στην κοιλιά της. Αυτό το σύστημα απέδωσε πολύ, σπουδαία νίκη αν σκεφτούμε πως ήμουν έφηβη τότε! Ως σήμερα δε ζήλευα ή δεν το παραδεχόμουν, ώσπου ο τωρινός μου σύντροφος μου έβγαλε στην επιφάνεια όλες μου τις ανασφάλειες και ζήλειες. Η συμπεριφορά μου είναι ακόμα και σήμερα σαν απροσάρμοστου παιδιού. Βλέπω πόσο ελεύθερος είναι και ενώ μου αρέσει να νιώθω το ίδιο, θέλω τον ίδιο καθηλωμένο στα πόδια μου να με περιμένει να γυρίσω όταν το θυμηθώ. Τι εγωισμός Θεέ μου! Αλλά αυτό δεν εντείνει τη ζήλεια? Έχω ξεπεράσει την "καλή" ζήλεια και τώρα πλέον δημιουργώ προβλήματα στη σχέση μου. Θέλω να τα ξεπεράσω όλα. Το θέμα που με δυσκολεύει και μου ξύπνησε συναισθήματα ζήλειας είναι ότι έμαθα πολλές λεπτομέρειες για την παλιά ερωτική του ζωή. Μέγα λάθος που όμως δεν αλλάζει πλέον. Πρέπει να ζήσω με αυτό, εφόσον είναι επιλογή μου λλά να βάλω τη ζήλεια στη θέση της γιατί εμένα ταλαιπωρώ. Εγώ δεν είμαι ευτυχισμένη, δημιουργώ προβλήματα στη σχέση μου και ό, τι λάμπει γύρω μου πάω και το χρωματίζω μαύρο...Σκέφτηκα να επισκεφτώ και ψυχολόγο, που ίσως βοηθήσει, όμως μέχρι τότε θα κάνω και δουλεία μόνη μου. Ανακάλυψα και παραδέχτηκα πολύ πρόσφατα ότι ζηλεύω και μόλις τις τελευταίες μέρες συνειδητοποιώ το πόσο έντονα!Ακόμα και σήμερα καταλαβαίνω ότι η ζήλεια είναι ο βασικός παράγοντας που έχω πιάσει τέλμα. Και σήμερα δηλώνων ότι έχασα γιατί άφησα τη φαντασία μου να οργιάσει και να κάνω μια μικρή σκηνή ζηλοτυπίας που δεν είχε καμία σχέση με την πραγματικότητα. Σημαντικό θεωρώ να αναφέρω πως ποτέ σε κάποια σχέση μου δε ζήλευα, αν και είχα εισπράξει ζήλεια. Δεν ξέρω, ίσως η έλλειψη ζήλειας του τωρινού μου συντρόφου δημιούργησαν δική μου. Ως τώρα μου έλεγαν φίλες μου ότι ζήλευαν και τους έλεγα πως η ζήλεια είναι ανωριμότητα και τις λυπόμουν που ένιωθαν έτσι. Δεν είχα φανταστεί πως ήμουν σε χειρότερο επίπεδο γιατί όχι μόνο ζήλευα, όχι μόνο το έπνιγα, όχι μόνο δεν το ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΟΥΝ, αλλά το έπαιζα και κουλ!!! Αυτό ήταν το στυλ μου ως τώρα. Λυπάμαι που το λέω και λυπάμαι που αισθάνομαι έτσι αλλά ναι! ΖΗΛΕΥΩ ΖΗΛΕΥΩ ΖΗΛΕΥΩ...Αποφασίζω όμως να σταματήσω. Για εμένα και κανέναν άλλο. Δεν ξέρω πόσο χρόνο θα μου πάρει όμως θα γίνω και πάλι άνετη και θα καταπολεμήσω την ακράδαντη ζήλεια μου που δημιουργεί σε εμένα και τη σχέση μου μοναχά προβλήματα. Συναισθήματα είναι που χρειάζονται χαλιναγώγηση

15:12  
Anonymous Ανώνυμος έγραψε...

ΖΗΛΕΙΑ. ΔΥΣΚΟΛΗ ΛΕΞΗ. ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΑΥΤΗ.
ΜΕ ΖΗΛΕΥΕΙ Η ΣΥΝΝΗΦΑΔΑ ΜΟΥ. ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΟΤΙ ΠΑΙΡΝΩ...ΟΤΙ ΤΗΣ ΠΩ ΤΟ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΙ...ΑΛΛΑΞΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΣΤΥΛ ΣΤΑ ΡΟΥΧΑ...ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΙΠΛΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΦΤΙΑΧΝΑΜΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ. ΚΑΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΣΕ ΟΛΑ...ΣΕ ΟΛΑ. ΤΟ ΚΕΡΑΣΑΚΙ? ΕΙΔΙΟ ΧΡΩΜΑ ΣΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΡΕΜΑ. ΙΔΙΑ ΤΣΑΝΤΑΚΙΑ, ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ...ΘΕΕ ΜΟΥ ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΡΩΤΟ ΣΚΕΥΤΩ. ΑΛΛΑΖΩ ΚΟΜΟΤΡΙΑ...ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΟ ΙΔΙΟ...ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ...ΤΟ ΙΔΙΟ...ΚΑΝΩ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ..ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΡΑΝΤΕΒΟΥ. ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ? ΦΟΡΑΩ ΑΣΠΡΟ ΚΡΑΓΙΟΝ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ...Η ΤΡΕΛΑ ΜΟΥ... ΒΡΗΚΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΛΑΣΙΕ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ. ΤΟ ΠΑΡΡΕΙΓΓΕΙΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΡΕ ΚΑΙ ΑΥΤΗ...ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΟ... ΕΙΝΑΙ ΑΡΩΣΤΗ...ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΤΗΣ...ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΤΙΚΗ.
ΣΙΜΙΟΤΕΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΕΥΓΩ. ΕΙΜΟΥΝΑ ΕΙΛΗΚΡΗΝΗΣ. ΤΙ ΚΑΤΑΦΕΡΑ? ΔΕΝ ΞΕΡΩ...

15:40  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home